wtorek, 17 lipca 2012

Kremowe spaghetti z łososiem, suszonymi pomidorami, rukolą i botwinką

Ostatnio chodził za mną makaron, ale długo nie umiałam sprecyzować o jaki dokładnie smak mi chodzi. W końcu jak olśnienie spadła na mnie rukola z mascarpone, którą później uzupełniłam o łososia i suszone pomidory. Wyszło bardzo dobrze. Wyszło dokładnie tak jak chciałam. Smacznie i kolorowo, jak na letnią porę przystało.



Kremowe spaghetti z łososiem, suszonymi pomidorami, rukolą i botwinką

250 g makaronu typu spaghetti (u mnie pełnoziarniste)
200 g sera mascarpone
200 g wędzonego łososia
ok. 5 - 6 suszonych pomidorów
3 łyżki soku z cytryny
1 łyżka białego octu balsamicznego
1 garść rukoli
1 garść liści botwinki
szczypta soli i białego pieprzu
2 ząbki czosnku
1 łyżka oliwy


Czosnek drobno siekamy i podsmażamy na rozgrzanej oliwie. Dorzucamy pokrojone w kostkę pomidory i chwilę smażymy razem. Łososia kroimy lub palcami rozdzielamy na mniejsze kawałki i dodajemy do pomidorów z czosnkiem, wlewamy sok z cytryny oraz ocet balsamiczny i dusimy razem kilka minut. Następnie do całości dodajemy mascarpone i delikatnie mieszamy aż ser się rozpuści. Doprawiamy solą i białym pieprzem, wrzucamy poszarpane liście rukoli i botwinki, dusimy sos jeszcze około 5 minut. Mieszamy z ugotowanym al dente makaronem i podajemy. 



1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...