środa, 23 maja 2012

Lekka sałatka z tuńczykiem i brokułami


W ciepłe dni mam ochotę na lekki obiad. Szukając inspiracji na coś co będzie lekkie, a zarazem lubiane przez mięsożernego Męża, pomyślałam o brokułach... i o tuńczyku. Przypomniała mi się sałatka, którą kilka razy przyrządzał mój tata, a która w całej swej prostocie stanowi idealne połączenie smaków. Sałatka świetnie komponuje się z białym winem, dlatego sprawdzi się również na wieczornym spotkaniu z przyjaciółmi czy kolacji tylko we dwoje.




Sałatka z tuńczykiem i brokułami

350 g makaronu (u mnie małe muszelki)
250 g tuńczyka w kawałkach (najlepiej w sosie własnym)
1 duży brokuł
około 10 oliwek
2 łyżki kaparów
4 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka oleju roślinnego
1 łyżka octu z białego wina
sól
świeżo mielony czarny pieprz

Makaron gotujemy z dodatkiem oleju roślinnego wg przepisu na opakowaniu. Brokuł dzielimy na różyczki i gotujemy do miękkości w osolonej wodzie lub na parze. Oliwki i kapary przekrawamy na połówki (można drobniej, jeśli nie gustujecie w ich dość wyrazistym smaku). Tuńczyka odsączamy na sitku. W dużej misce mieszamy ugotowany makaron, brokuł, tuńczyka, kapary i oliwki.W osobnym naczyniu mieszamy oliwę z octem winnym, dodajemy około pół łyżeczki soli i pieprz do smaku. Gotowy sos mieszamy z przygotowaną sałatką. Jeśli makaron "naciągnie" zbyt dużo sosu przed podaniem dodajcie jeszcze trochę oliwy, by sałatka nie była zbyt sucha.




7 komentarzy:

  1. miło mi dodać pierwszy komentarz ;)
    sałatka wygląda bardzo apetycznie i ma w sobie wszystko to co lubię najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  2. popieram...sałatka wygląda pysznie...ma w sobie wszystko za czym przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapewniam Was, że tak samo dobrze smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie przepisy;)
    Kocham gotować a jeszcze bardziej eksperymentować w kuchni;)
    A próbowałaś może wersję z kurczakiem +papryka i kukurydza?
    Moja mamusia zawsze tak ją robiła - ale oczywiście każdy według gustu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie próbowałam, ale chętnie sprawdzę, bo kurczaka uwielbiam w każdej postaci:)

      Usuń
  5. o tototo ! Ja chce to ! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...